onsdag 7 april 2010

Gästinlägg

Japp, det är jag Sebastian den mirakulösa som nu efter lång pause lyckats läsa in en utan två böcker som jag tänkt jag skulle skriva lite om!

Första boken som jag tänkt skriva lite om ser ni en bild av här nedanför. Lite tung läsning måste jag säga men jag lyckades att läsa igenom denna gedigna skapelse under endast en kväll!

Bok 1


Ett stort plus i denna bok är bilderna som har många färger och är roliga att kolla på när man behöver ta en paus efter att ha läst en tung sida (perfekt att dricka lite saft samtidigt!).

Den har en ganska slö början men kommer igång i mitten. Jag ska inte spoila för mycket men jag kan säga det att den inte alls slutar som jag tänkt mig.



Här brevid är en bild från sista sidan som är omgjord för att inte förstöra den episka storyn. Men som ni ser så behöver man inte vara rädd att den slutar på ett läskigt sätt med massa mörka färger. Allt som allt ger jag denna bok 5 berguvar av 7, mycket bra läsning för den som börjar känna sig väl snygg ibland =)

Bok 2


Nästa bok som jag läst har en lite mer gammal känsla över sig, vilket visa gråa kanske tycker om... Men man ska inte utnyttja en bok för dess omslag eller något sådant...

Detta var inte alls något som föll mig i smaken. Historien var ganska och fick mig mest att vilja läsa en djup och insiktsfull Kalle anka & CO tidning istället. Bilderna var inte alls så intressanta att kolla på som den tunga tidigare boken och var inte lika färgfulla heller. Det enda som var ett plus var att omslaget hade ett håll i sig så man kunde se första sidan i boken! Men efter jag suttit i 15 min ungefär och skrattat medan jag lekte med frampärmen så var inte det så skoj längre.



Jag blev även mycket störd på bokens oförmåga att inte förklara saker. Som när "hjälten" fick ett magiskt svärd och sköld..... Utan att de förklarar vad det är för magiskt!? WTF!!11 Är det ett longsword of Throwing +2, Mighty Cleaving Bastardsword of Flaming +5 eller ett Epic Vorpal Flaming Shocking Burst Greatsword of DOOM +10!
Nej inte proffsigt alls att lämna sådan relevanta fakta ute USCHHH.
Ger denna bok -1 undulat av 13!

/Signing out
Sebastian Svensson, gäst recensent

4 kommentarer:

  1. Jag är sjukt imponerad Sebbe, vem visste att din hjärna gömde på sådana djupa funderingar. Och att du lyckats med konststycket att läsa ut två sådana tunga böcker på en kort tidsperiod är spektakulärt! Jag börjar tro att jag har undervärderat dig Sebbe, undervärderat dig något så otroligt dessutom, my appologies! Kul att se dig på bloggen förresten :) Längtar efter fler av dina djuplodande analyser av tung litteratur (host bilderböcker för 3-åringar host).

    SvaraRadera
  2. Man tackar, har redan planer på vad nästa verk ska bli som jag kan läsa. Funderar på att ta mig i kragen och läsa serierna i GT eller GA någon dag närmsta tiden.

    SvaraRadera
  3. Måste hålla med Stina och säga att jag är djupt imponerad även jag! Det här måste vare en av de tyngsta och mest välarbetade recensionen i vår boktriangel hittills! Längtar efter att se vad du kommer att hitta på till ditt nästa inlägg. Min duktiga pojke:)

    SvaraRadera
  4. Mmm jag längtar också! Fler recensioner Sebbe!

    SvaraRadera