tisdag 31 januari 2012

Februaritemat! En bokmiddag jag ogärna vill missa,

Temat för februari blir lite annorlunda, då det inte handlar om böcker, utan om en blogg.
Och inte vilken blogg som helst utan en blogg som under kort tid kommit att betyda mycket för mig och mitt humör. Faktum är att min omgivning påpekat hur mycket gladare och lugnare jag varit de senaste veckorna. Och inte undra på det med tanke på hur svårt det är att vara emo när en läser Fredrik Backmans fantastiska blogg. Så mycket som jag skrattar när jag läser om hans vardag har jag inte skrattat på väldigt länge.
Och varför jag 0gärna missar tillhörande bokmiddag? Läs och förfasas över Fredriks matintag.
Som bonusläsning rekomenderar jag även Jonas Crambys blogg, för fina bilder och inrednings tips. Hur kommer det sig föresten att Café lyckats knyta till sig så många bra skribenter?
Här är dessutom min nya blogg: maybeacylon.wordpress.com. Stina hade problem att komma in på den förut, kanske skrev jag fel adress?

Hoppas att ni gillar det lite annorlunda temat. Det var antagligen detta eller ett baserat på Strindbergs Inferno, och det hade inkluderat något av Swedenborg...

Månadens läsning: fredrik.cafe.se
Bonus: cramby.cafe.se

2 kommentarer:

  1. Mycket trevligt tema :) Jag ligger lite efter på läsfronten, men lite bloggläsning ska jag allt hinna med. Var inne på Fredriks blogg för inte så länge sedan efter att du tipsat och den är verkligen hysteriskt kul.

    SvaraRadera
  2. Kul tema! Med tanke på átt det på sista tiden varit lite si och så med läsningen kan man ju alltid hoppas att det ska ge mig lite av en nytändning. //Sofia

    SvaraRadera