torsdag 16 oktober 2014

Död i flammor av Brad Latham

Ni gissade rätt! Det har blivit dags för recensionen av ännu en av mina kära kioskdeckare.

Jag måste säga att jag älskar baksidestexten på denna ”Den näpna lilla sockerhumlan gillade att spatsera omkring topless, för det var för varmt i New York”. He he, bara i kioskdeckare barn, bara i kioskdeckare!

Sedan kanske jag har ett och annat att säga om den något otroliga handlingen. Jag menar vem spatserar omkring topless inför främlingar, speciellt inför en detektiv som kommit förbi för att ställa frågor i en mordutredning?

Huvudperson är ”Hook” Lockwood, en privatdeckare och hemlig agent som i detta fall  jobbar som försäkringsutredare när en brand på en nattklubb har inträffat – är det mordbrand eller en tragisk olyckshändelse? Ja, ni kanske anar hur det ligger till....

Det är ärligt talat en ganska tråkig härva det här, blandat med en del ologiska luckor  - men sen var den också det tredje fyndet på min 3 för 5 kronor-böcker jag fyndade under roadtripen. Och även om detta är femte boken om ”Hook” blir jag knappast så intresserad av att läsa övriga delar.

// Sofia

1 kommentar:

  1. Hahaha ha ha ha haaaaaaaaa. Den baksidestexten måste vara den bästa nånsin! // Stina

    SvaraRadera