onsdag 11 mars 2015

Liket i biblioteket av Agatha Christie



Lättsmälta böcker har varit temat för januari och februari och därför har jag rotat fram mina tvillingböcker, mysrysare och tvivelaktiga deckare – kvalitet ska det vara! Senast ut bland den lättsmälta litteraturen var Agatha Christies ”Liket i biblioteket”, och jag har sagt det förut men kommer att säga det igen: Fusk Agatha Christie, fusk! Shame on you! Så här får det helt enkelt inte gå till! Hur ska man då ha en chans att kunna gissa vem som mördaren är! Nu kanske det var ännu värre fusk i förra boken, för det här är mer kanske en väldigt invecklad intrig än regelrätt fuskande. Men helt nöjd är jag då inte, och jag kunde suprise, surprise inte gissa vem som var mördaren.

Det hela börjar med att liket av en ung, blond kvinna hittas i biblioteket hos en överste med familj. Kvinnan verkar inte ha någon koppling alls till familjen och det är ett mysterie hur hon hamnade där. Det är Miss Marple som håller i trådarna denna gång och jag måste säga att jag är imponerad över att hon lyckades komma  lösningen på spåren, då jag måste säga att det hela kändes ganska långsökt. Bättre kan du Agatha!

P.s Det hoppas jag verkligen, verkligen att du kan.
P.s 2. Men jag är ärligt talat inte helt säker....

//Sofia

2 kommentarer:

  1. Tycker jag mig ana något av en dålig förlorare här? Eller är det så att Christie verkligen verkligen borde skämmas? // Stina

    SvaraRadera
  2. He he, nej jag tyckte faktiskt att det var lite fusk med i spelet //Sofia

    SvaraRadera