tisdag 14 juli 2015

Mysrysare. Vem är vem av Alma Blair

Semesterns första mysrysare blev utläst i början av juni månad när jag precis hade gått på semester. Nu är jag tillbaka på jobbet igen, men hoppas på att hinna ytterligare någon mysrysare innan sommaren är över.

Jag får tacka min kära syster för lässtunden då jag fick den av henne i födelsedagspresent. Tack Stina för att du inte drar dig för att förse mig med litteratur av den mer tvivelaktiga kvalitén :-). Har ju själv lite köpstopp på böcker för tillfället då jag satsar på att krympa min ska-läsa-hög i år, men böcker i present tas som alltid tacksamt emot.

I alla fall så handlade denna spännande (nja...) rysare om Lindsey som dras in i en bedragarhärva när hon fått jobb som värderingsman. Hon ska värdera en gammal herrgård inför att arvet ska delas ut nu när arvtagaren fyller 30 år. Dock blir det hela något komplicerat när två män dyker upp och gör anspråk på att vara arvtagaren. Lindsey blir naturligtvis till sig i trasorna över just den man som smyger omkring och inte riktigt verkar ha rent mjöl i påsen. Inte heller har han några handlingar som visar att han verkligen är den rätta arvtagaren. Vad ska stackars Lindsey göra?

Jag tror nu att vi alla vet vad den lilla Lindsey kommer att göra och jag tror att vi alla vet hur det kommer att gå, så därför känner jag inte att recensionen behöver innehålla så mycket mer om själva handlingen. Det räcker kanske med att konstatera att just denna mysrysare mer gav mig Harlequin-vibbar än något annat, och det kan jag säga är inte ett gott betyg. Lindsey och hennes ”arvtagare” får därmed en ganska stark tummen ner. Sorry. Lindsey – du fann ju i alla fall kärleken!


//Sofia 

2 kommentarer:

  1. Du kan lita på mig Sofia, jag vet ju hur du vurmar för litteratur av den tvivelaktigare kvaliteten. // Stina

    SvaraRadera
  2. Och som alltid när det gäller dina mysrysare, hillarious recension! Även om det stundtals inte verkar ge dig så mycket att läsa dem så ger det oss desto mer haha. // Stina

    SvaraRadera